Fontos tudnivalók

Kedves Utasunk!

Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Önnek, hogy utazása megtervezésekor ránk gondolt. Biztosítjuk arról, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy pihenése kellemes és zavartalan legyen. Szeretnénk, ha velünk töltött szabadsága az év legszebb napjai közé tartozna, és felejthetetlen élményekkel térne onnan haza.

Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi sorokat. Ezzel szeretnénk elkerülni, hogy téves elvárások vagy hiányos információk miatt kellemetlen élményekben legyen része üdülése alatt.

BIZTONSÁG

A közelmúlt eseményei bizonyították, hogy természeti katasztrófák, valamint terrorfenyegetettség a világ bármely pontján előfordulhatnak. Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy az Ön nyaralása biztonságosan és gondtalanul teljen. Amennyiben az Ön úti céljával kapcsolatban bármilyen figyelmeztetést kapunk, értesítjük Önt.
A választott célországra vonatkozó beutazási feltételekről, illetve a biztonsági helyzetről az aktuális információt a Külügyminisztériumtól szerezheti be (http://konzuliszolgalat.kormany.hu/).

CÉLORSZÁG

Indulás előtt gyűjtsön információkat (szükséges úti okmányok, vízum, védőoltások, biztonság, stb.) arról az országról, ahova utazni fog, és ne hagyja figyelmen kívül a vendéglátó ország vallási és kulturális hagyományait, szokásait, törvényeit és előírásait. Kérjük, vegye tekintetbe az állat- és növényvilágot és annak veszélyeit is. Az éghajlat következtében előfordulhatnak rovarok, jelenlétük a szállodák területén még rovarriasztó szerek használata ellenére sem zárható ki. Amennyiben rovarokat észlel, kérjük, azonnal jelentse, hogy a szálloda személyzete haladéktalanul intézkedhessen. Javasoljuk ezen kívül, hogy vigyen magával rovarirtó sprayt vagy elektromos szúnyogriasztót. Sok országban tapasztal majd más életszemléletet és életritmust, és gyakran a mindannyiunk számára oly fontos tisztaság és pontosság is mást jelent, mint amit megszoktunk.

REPÜLŐÚT

Érkezés a repülőtérre: Kérjük, vegye tekintetbe, hogy charterjáratok esetében legalább 2 órával a gép indulása előtt jelentkeznie kell a repülőtéren, mert a bérelt járatok akár a megadott időpontnál korábban is felszállhatnak. Emiatt fontos, hogy időben érkezzenek, hiszen utasaink repülőtérre érkezésért nem tudjuk vállalni a felelősséget, valamint a késésből eredő többletköltségek utasainkat terhelik.

Késés: Rossz idő, sztrájk vagy a légtér túlterheltsége miatt előfordulhatnak késések. Az utazásszervező ilyen estekre nincs befolyással. Ezen okok miatt nem tudjuk vállalni a felelősséget a késésből eredő többletköltségekért, a célterületen elmulasztott szolgáltatásokért és más egyéb kárért sem. Kérjük, vegye figyelembe, hogy utasaink biztonsága mindig előnyt élvez a menetrend pontos betartásával szemben. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy az utazás első és utolsó napja nem a pihenést, hanem az utazást szolgálja.

Menetrend változtatás: A légitársaság a menetrend változtatás jogát fenntartja.

Csomag: Szigorúan tilos a csomagban olyan tárgyak szállítása, melyek veszélyesek lehetnek a repülőgép vagy az utasok biztonságára. Kérjük, vegye figyelembe a megadott, maximálisan megengedett csomagsúly-keretet. Feltétlenül adja meg már a foglalás időpontjában, ha speciális csomaggal (pl. kerékpár, szörfdeszka, golfütők, stb.) szándékozik utazni. Állatok szállításához speciális engedély szükséges. A túlsúlyos és terjedelmes csomag többnyire felár ellenében szállítható, előfordulhat azonban az is, hogy a légitársaság a tárgy szállítását (pl. helyhiány miatt) megtagadja. A felárat az utasnak kell megfizetnie, a speciális csomag szállítása közben keletkező kárért sem a légitársaság, sem az utazásszervező nem vállal felelősséget. Az olyan tárgyakat, amelyre az út folyamán vagy érkezéskor azonnal szüksége van (pl. rendszeresen szedett gyógyszerek), mindenképpen a kézipoggyászban helyezze el.
Kérjük, legyen figyelemmel az EU új utasbiztonsági szabályaira, melyek korlátozzák a repülőterek ellenőrzési pontjain átvihető folyadékok, krémek és zselék mennyiségét. Bővebb tájékoztatást az indulási repülőtér honlapján olvashat, vagy utazási irodájában kaphat.
Az utas saját maga köteles gondoskodni dolgainak őrzéséről, felügyeletéről, kivéve, ha az utazásszervező, képviselője vagy közreműködője a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette. A megőrzésre való átvételt az utasnak átadott csomagjegy/elismervény bizonyítja.

Csomagkár, csomagkésés: Ilyen esetekben késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot a légitársasággal. Írasson jegyzőkönyvet és őrizze meg azt.
A légitársaság által átvett poggyászban bekövetkezett károkért (elveszés, megsemmisülés, sérülés, hiány) nem az utazásszervezőt, hanem a légitársaságot terheli a felelősség. Az utas igényével közvetlenül a légitársaságot köteles megkeresni. A légi járat törlése, késése, a beszállás megtagadása miatt keletkezett károkért az utazásszervezőt nem terheli felelősség. Ezekben az esetekben kártérítési, kártalanítási kötelezettség a légitársaságot terheli.

TRANSZFEREK A CÉLTERÜLETEN

Amennyiben az Ön által lefoglalt utazás a transzfert tartalmazza, a célterületen az utazásszervező német/ angol nyelven beszélő telepített képviselője várja (általában a terminál épülete előtt) és irányítja el a buszhoz/ autóhoz.  Megértését kérjük azokban az esetekben, amikor az útviszonyok miatt, közlekedési vagy egyéb más okból a transzferbusz útvonalát megváltoztatná és emiatt a transzferidő hosszabb lenne a katalógusban megadottnál. A közlekedési helyzet miatt előfordulhat, hogy a szálláshely bejáratát a transzferbusz nem tudja megközelíteni, ezért megtörténhet, hogy egy kis útszakaszt a csomaggal gyalog kell megtenni. Túlsúlyos vagy terjedelmes csomagok (pl. kerékpár, szörfdeszka, golfütők, stb.) szállítását már a foglaláskor kérjük jelenteni. Az ilyen csomagok szállításának felárát a helyszínen kell fizetni. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a saját csomagjáért mindenki maga felel, illetve győződjön meg arról, hogy a megfelelő transzferbuszba bekerül a csomagja. A főszezonban előfordulhat, hogy a visszaútnál a check-in több időt vesz igénybe, emiatt a transzferidőt kicsit hosszabbra kalkulálják. A transzferbuszokban a meleg éghajlatnak köszönhetően légkondicionálás van, ezért javasoljuk pulóver, kabát viseletét.

SZÁLLÁS

Utaskívánságok

A foglaláskor megadott speciális kívánságokat továbbítjuk a célterületre ill. a szolgáltatókhoz, de hangsúlyoznunk kell, hogy ezek elbírálása kizárólag a szolgáltató hatáskörébe tartozik, az utazásszervező ezek teljesítésére semmiféle garanciát nem tud vállalni. Az utazásszervező kizárólag az úti okmányon visszaigazolt utas kívánságokért vállal felelősséget.

Három- / négyágyas szobák, pótágy: A szálláshelyek többnyire standard kétágyas szobákat pótágyaznak, kivéve, ha a szoba leírásában egyértelműen három-, vagy négyágyas szoba szerepel. A kétágyas szobák a pótágyazás következményeként túlzsúfoltakká és kényelmetlenebbekké válhatnak. A pótágyak többnyire nem normál méretű szállodai ágyak, hanem kihúzható- vagy összecsukható fekhelyek, és a megszokottnál keskenyebbek vagy rövidebbek is lehetnek. A családi szobákban is gyakran pótágyakat találunk a két normál ágy mellett. Bizonyos országokban előfordulhat, hogy egy nagyméretű, ún. Queen vagy King size ágyat biztosítanak két vagy akár több fő részére is.

Egyágyas szobák: A legtöbb szálloda kevés egyágyas szobával rendelkezik, amelyek mérete, berendezése és fekvése gyakran eltér a standard kétágyas szobákétól.

A szobák elfoglalása és elhagyása (check-in/check-out): A nemzetközi szokásoknak megfelelően az elutazó vendégek többnyire délig tartózkodhatnak szobáikban. Az érkező új vendégek emiatt csak a takarítás után, 15 óra tájban költözhetnek be. A szállásadók természetesen igyekeznek az újonnan érkezők szobáit mihamarabb rendelkezésre bocsátani, ha azt a szálloda töltése megengedi.
Amennyiben a vendég a szobáját az elutazás napján délutánra is szeretné megtartani, ezt a recepcióval mindenképpen korábban meg kell beszélni, ugyanakkor fel kell készülni arra, hogy a szálláshely felárat (day-use) számít fel. Ezt az összeget a helyszínen kell kiegyenlíteni. Sok szálláshely csomagszobát vagy külön erre a célra kijelölt helyet biztosít az útipoggyász tárolására a szoba elfoglalásáig, ill. a szálloda elhagyásának időpontjáig. A csomagtárolásért a szálláshely nem vállal felelősséget.

Ezúton is felhívjuk a figyelmét arra, hogy az utazás első és utolsó napja nem a pihenést, hanem az utazást szolgálja.

Háziállatok: Amennyiben háziállatot is szeretne magával vinni, kérjük, a foglalás előtt egyeztesse az utazási irodával, hogy mely szállodákban van erre lehetőség. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben az adott szállodában ez megoldható, még ott sem mindig lehet a szálloda minden részére elvinni a háziállatot (pl. étterem).

Műszaki fejlettség: Nem minden célország rendelkezik az itthon megszokott technikai fejlettséggel. A műszaki hibát (pl. lift vagy légkondicionáló esetén) okozó elromlott alkatrész beszerzése néha hosszabb időt vesz igénybe. 

Víz- és áramszolgáltatás: Hosszú ideig tartó szárazság, hőség esetén előfordulhat, hogy problémák adódnak a víz- és áramszolgáltatásban. A szálláshely ilyen esetekre sajnos nincs befolyással. Sok országban a melegvizet napenergia segítségével állítják elő.

Légkondicionálás: A légkondicionáló berendezés meglétére és működési idejére vonatkozó információ az adott szálláshely leírásában olvasható. Megtörténhet, hogy a klímaberendezést központilag és csak időszakosan, az uralkodó hőmérséklethez igazodva működteti a szálloda vezetése. Az esetleges áramkimaradás vagy feszültségingadozás okozta problémákat a szálláshelyek általában helyi áramfejlesztővel orvosolják, amelynek teljesítménye a klímaberendezések működtetéséhez rendszerint már nem elegendő. Ezen túlmenően több létesítményben úgy alakították át a légkondicionáló berendezéseket, hogy csak zárt ajtók és ablakok mellett és a szobakulcs használatával működjenek. A berendezés tehát nyitott ajtó/ablak mellett ill. a szoba elhagyásakor automatikusan kikapcsol. Sajnos nem zárható ki, hogy a klímaberendezések működés közben zajt adnak. Több légteres szobák esetében nem minden esetben van légkondicionálás mindegyik légtérben.

Amennyiben légkondicionálás lekérésre igényelhető, kérjük, vegye figyelembe, hogy ez függ a szállodában rendelkezésre álló készülékek számától, így a helyszínen derül ki, hogy tudják-e biztosítani.

Műholdas TV: Légköri zavarok miatt előfordulhat, hogy bizonyos adók nem foghatók tökéletesen. A magyar adók nem foghatók.

Mozgáskorlátozottak: Némelyik szálláshelyet alkalmasnak ítélnek mozgáskorlátozottak fogadására, de a helyi szabályozás eltérhet az itthonitól, ezért már a foglaláskor tájékozódjon arról, hogy a választott szálloda az Ön igényeinek megfelelően felszerelt-e.    

Nászutasok: Bizonyos szállodákban a nászutasoknak külön kedveskedünk. Kérjük, hogy minden esetben már a foglaláskor, előre jelezze, ha nászútra indul. Néhány szálláshelyen a házassági anyakönyvi kivonatot is be kell mutatni, kérjük, ezt minden esetben vigyék magukkal.

Éjszakai nyugalom: Kérjük tekintetbe venni, hogy a szálloda vagy a klub területén - a szórakoztató programokra vonatkozó szerződésekben foglalt szabályozások alapján - 22 óra után hangerő korlátozás lép életbe. A déli országokban az élet csak este kezdődik és akár a kora reggeli órákig is tarthat. A szállodák környékén – különösen a nyaralóhelyeken – bárok, diszkók és más szórakozóhelyek is vannak, amelyek a helyi hatóságok által kiadott engedélyek alapján tartanak nyitva. Higiéniai szempontból a szemétszállítás a kora reggeli órákban zajlik, hogy elkerüljék a napközbeni magas hőmérséklet okozta kellemetlen szagokat. Megértését kérjük, hogy nem mindig tudják a szemétszállítást zajmentesen megoldani. A célterületekre a turisták nagy többsége repülőgéppel utazik, azért a repülőterek nagy forgalmat bonyolítanak. Nem kizárható tehát, hogy repülőgép zaja hallható. Kérjük, legyen arra is tekintettel, hogy a szálloda üzemeltetetésével is járhat zajhatás (pl. teherautók, aggregátorok, stb.)

Sport és szórakozás: Az egyes szállodáknál felsorolt sport- és szórakoztató létesítmények az időjárás függvényében és a rendelkezésre álló készlet erejéig vehetők igénybe. Különösen nagy érdeklődés esetén is igyekeznek a szervezők minden vendég igényét azonos mértékben kielégíteni. Egyes esetekben előfordulhat, hogy bizonyos szolgáltatásokra hosszabb-rövidebb ideig várakozni kell, amiért szíves megértésüket kérjük. Bizonyos szolgáltatásokat csak előzetes bejelentés alapján lehet igénybe venni. Erre vonatkozóan információval a szálloda dolgozói szolgálnak. Kérjük, legyen megértéssel, ha a rendelkezésre álló sporteszközök vagy pl. teniszpályák nem mindig felelnek meg a megszokott minőségnek a gyakori és folyamatos használat miatt. A sporteszközöket mindenki saját felelősségére használhatja, az animációs programokon való részvétel is saját felelősségre történik. A gyermekekért a szülők tartoznak felelősséggel. A kikölcsönzött berendezések meghibásodásából eredő kárt a helyszínen kell megtéríteni. A strandon és környékén történő különböző szabadidős programokért helyi szolgáltatók felelnek, ezeket a katalógusár nem tartalmazza, valamint megvalósulásukért nem tudunk garanciát vállalni.

Animáció: A programokon való részvétel minden esetben saját felelősségre történik, a szálloda vezetősége nem vállal felelősséget semmiféle sérülésért vagy balesetért. Kérjük, csak olyan programokon vegyen részt, amelyeket otthon is gyakorol, és ügyeljen arra, hogy a szokatlan klíma miatt a megszokottnál hamarabb elfáradhat és több folyadékra lesz szüksége. Kérjük, hogy használat előtt ellenőrizze a sporteszközöket, kerékpárokat. Hiba esetén a sporteszközt hibátlanra cserélik. Javasoljuk, kössön balesetbiztosítást.

A gyermekek számára szervezett animációs programok és a gyermekklub szolgáltatásai nem azonosak az óvodában megszokottakkal. A gyermekek akaratuk ellenére nem kényszeríthetők a részvételre.
Kérjük, vegye tekintetbe, hogy a nemzetközi klubok és szállodalétesítmények szórakoztató programjai és az animáció több nyelven (többnyire angolul, németül, és az adott ország nyelvén) folynak, az animátor a közönség többsége által beszélt nyelven kommunikál. Hetenként legalább egy program nélküli nappal kell számolni. Bizonyos programokat csak megfelelő létszámú jelentkező esetén tartanak meg.
Gyermekek: A gyermekek életkora a repülőtéri check-in során ellenőrzésre kerül, de előfordul, hogy a szállodában is kérik a gyermek születési időpontjának igazolását. A foglaláskor tévesen megadott életkorból adódó árkülönbözetet mindenkor a helyszínen kell megfizetni. Gyermekeket legalább 1 felnőttel lehet egy szobába befoglalni. Gyermeknek minősül mindazon utazó, aki a hazaérkezés dátumáig betölti 2. életévét.

Csecsemők: Ebbe a kategóriába soroljuk két éves korig a gyermekeket (a kor meghatározásánál a visszautazás dátuma számít). A légitársaság a csecsemő részére külön ülőhelyet és étkezést egyik járaton sem biztosít.
A szálláshelyeken elhelyezésük a szülőkkel egy ágyon történik, illetve ahol lehetőség van rá, korlátozott számban rácsos kiságyak állnak rendelkezésükre, alkalmanként felár ellenében. Javasoljuk, hogy már a foglalás időpontjában jelezzék erre vonatkozó igényüket. A rácsos kiságy felállítása után a szoba helyszűke miatt kényelmetlenné válhat.
A csecsemők részére szükséges minden egyéb használati tárgyat (pl. bébiétel, pelenka, bili, stb.) célszerű már otthon a csomagba tenni, mert a szállodák legtöbbjében ezek nem szerezhetők be.
Kérjük, hogy legyen tekintettel arra, hogy a kiválasztott szobatípusba a max. elhelyezhető létszámon felül csecsemőket (0-2 év között) nem lehet automatikusan befoglalni, ill. elhelyezni. Ilyen elhelyezés esetén kivétel nélkül szükség van a szálloda visszaigazolására.

Elő- és utószezon: A szállodai szolgáltatásokban bizonyos korlátozások figyelhetők meg az elő- és utószezonban.

All inclusive csomag: Az adott szálloda leírásában található azon szolgáltatások felsorolása, amelyeket a csomagár tartalmaz. Kérjük, figyelmesen olvassa el a leírásokat. A csomagárban szereplő szolgáltatások mennyisége a szálloda besorolásától is függ. Minden más, a részvételi díjban és a felsorolásban nem szereplő szolgáltatásért a helyszínen kell fizetni. Az all inclusive szolgáltatások a check-out időpontjáig vehetők igénybe. Az igénybe nem vett szolgáltatásokért a szálláshely nem fizet visszatérítést. A legtöbb all inclusive ellátást nyújtó szállodában műanyag karszalag viselete kötelező.

Étkezés, italok: A nyaralóhelyeken a legtöbb szállodában helyi ételeket kínálnak, amelyeket sok esetben számunkra szokatlan fűszerekkel és körítéssel készítenek és nem mindig forrón tálalnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az emberi testnek gyakran több napra van szüksége ahhoz, hogy a melegebb klímára és a szokatlan táplálkozásra átálljon. Az előbbi okok, valamint a jéghidegre hűtött italok gyakran gyomor problémákat vagy hasmenést okoznak. Tapasztalataink alapján az ilyen jellegű megbetegedések olyan személyeknél is előfordulhatnak, akik gyakran utaznak déli országokba. A fent leírtak alapján az ő betegségük is gyakran a megváltozott viszonyokra, életmódra vezethetők vissza. Ez azt jelenti, hogy nem a romlott élelmiszerekre és a rossz higiéniai körülményekre kell legelőször gondolni. A legtöbb országban a csapvíz általában ivásra nem alkalmas. Ezért azt javasoljuk, hogy utazás előtt kérjen tájékoztatást orvostól vagy gyógyszerésztől és vigye magával a szükséges gyógyszereket.

A félpanziós ellátás – a repülés időpontjától függetlenül – minden esetben a vacsorával kezdődik és az elutazás napján reggelivel zárul. Az igénybe nem vett étkezések ellenértékét nem áll módunkban visszatéríteni.
Mit jelent a félpanziós ellátás?
A félpanziós ellátás reggelit és vacsorát jelent (illetve bizonyos helyeken vacsora helyett ebéd kérhető).
Az italok ára az étkezések alkalmával is külön fizetendő, azt a díj nem tartalmazza.

Mit jelent a teljes ellátás?
A teljes ellátás reggelit, ebédet és vacsorát foglal magában.
Az italok ára az étkezések alkalmával is külön fizetendő, azt a díj nem tartalmazza.


Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a szálloda nem köteles éjszakai érkezés esetén vacsorát ill. kora reggeli indulás esetén reggelit biztosítani az utasoknak.
Főként a kiírt étkezési időpontok kezdetén, de máskor is megtörténhet, hogy az éttermekben és a bárokban várakozni kell. Még inkább igaz ez – rossz idő esetén – azokban az éttermekben, ahol az asztalok egy része a szabadban található. A személyzet természetesen igyekszik minden kívánságot teljesíteni és a várakozási időt a lehetőségekhez mérten csökkenteni. Ez az oka annak, hogy több szállodában a vacsorát két vagy több (választható) időpontban bonyolítják. Amennyiben kirándulást foglal, gondoljon arra, hogy a korai indulások időpontjában többnyire nem szolgálnak még fel reggelit. Érdeklődjön ezért időben a szállodában egy hidegcsomag lehetőségéről. 

Járulékos költségek: Az italok és a különböző szolgáltatások árait a szálloda vezetősége határozza meg, általában a szálloda kategóriájának megfelelően. Mind a pénzváltás, mind a telefonálás költségei a szállodában magasabbak. A szállodákban kialakított üzleteket magánvállalkozók bérlik, az árak kialakítását nem tudjuk befolyásolni.

A szálláshelyek házirendje megtilthatja a szállodán kívül vásárolt élelmiszerek és italok bevitelét a létesítmény területére.

Öltözködés: A legtöbb szálloda éttermében alkalomhoz illő öltözék viselése ajánlott, ezért azt javasoljuk, hogy a férfiak legalább egy hosszú nadrágot vigyenek magukkal.

Napernyők/nyugágyak: Szállásonként eltér, hogy napernyők és nyugágyak az adott szállodában rendelkezésre állnak-e, illetve hogy ezek külön térítés ellenében vehetők-e igénybe. Vegye figyelembe, hogy a nyugágyak és a napernyők száma nem mindig egyezik meg a szállodai férőhelyek számával, így többnyire – főként a főszezonban – előfordulhat, hogy a szükségesnél kevesebb áll belőlük rendelkezésre. Kérjük, kerülje több nyugágy és napernyő lefoglalását egy létesítményen belül.

Strand/medence: A szállodák leírásában megadott távolságok becsült értékek, gyakran légvonalban értendők, emiatt előfordulhat, hogy a gyalog vagy kocsival megtett út a megadottnál hosszabb. A szálloda előtti strandok többnyire nyilvánosak, bár alkalmanként a szállásadó üzemelteti (nyugágy, napernyő, bár, stb.), de nemcsak a hotel vendégei használják. Emiatt a strand tisztán tartása a helyi önkormányzatok feladata és felelőssége, de természetesen a szálloda üzemeltetői is törekednek a tisztaság fenntartására. Önt is kérjük, ügyeljen a strand tisztaságára és ne hagyjon hátra szemetet távozáskor.  

A klímaváltozások, a széljárás és az erős hullámzás hatására a strandon moszatok, algák, medúzák jelenhetnek meg, de a víz munkája is nagymértékben befolyásolhatja a strand állapotát (a területe pl. lecsökkenhet vagy feltöltődhet, stb.). Ezekre a körülményekre sem a szállásadó, sem az utazásszervező nincs befolyással. Kérjük, figyelje a fürdési lehetőségre vonatkozó figyelmeztetéseket a strandon vagy a szállodában, és figyeljen az erős hullámverésre és az időjárás változásaira is.
Egészségügyi okokból szükséges, hogy a medencék vizét vegyi anyaggal kezeljék, ezért érzékeny bőrű utasainknak mindenképpen ajánljuk, hogy ez ügyben konzultáljanak háziorvosukkal. A fentieken túlmenően a medencék vizét rendszeresen cserélni kell, ez idő alatt nem lehet fürödni. A medencék csak a helyi szabályozás alapján meghatározott időpontokban saját felelősségre használhatók, a gyermekekért szüleik ill. a velük utazó felnőttek felelősek. Bizonyos esetekben a szállodák rendelkeznek medencefűtéssel, a fűtés elrendelése a szálloda hatáskörébe tartozik.

Karbantartás/építkezések: Még gondos odafigyelés és rendeltetésszerű használat ellenére is előfordulhat, hogy bizonyos berendezések és a létesítmény egyes részei folyamatos karbantartást, javítást igényelnek. Az ilyen jellegű munkálatokból eredő kellemetlenségek miatt szíves elnézését és megértését kérjük.
Több turisztikai régió még építés alatt áll, fejlesztik az infrastruktúrát vagy új szállodákat építenek, ezért a foglalt szálláshelyen kívül építkezéssel találkozhat, amelyre nem vagyunk befolyással, és meggátolni sem tudjuk. Az is előfordul, hogy építkezéseket egy időre abbahagynak, majd egyik pillanatról a másikra újra folytatnak. Igyekszünk azonban minden ezzel kapcsolatos információt beszerezni, hogy Önt időben tájékoztatni tudjuk.

Biztonság: Feltétlenül őrizze értékeit, készpénzét, útlevelét és repülőjegyét széfben (a szobában vagy a recepción). Ha mégis megtörténne, hogy szabadsága alatt kirabolják, mindenképpen forduljon a helyi rendőrséghez, és jegyzőkönyvben rögzíttesse a lopás tényét. Kérjük, ilyen esetben hívja haladéktalanul az utazásszervező helyi képviselőjét. Készpénzért és olyan értékes tárgyakért, amelyek nyaraláshoz nem feltétlenül szükségesek (pl. nagy értékű technikai felszerelések, speciális eszközök, ékszerek, stb.), sem irodánk, sem a szálláshely nem vállal felelősséget.     

KIRÁNDULÁSOK

Fakultatív kirándulásokról kérjük, érdeklődjön a szállodában, ill. a helyi képviselőknél!

HELYI KÉPVISELET

A helyi képviseletről információt az adott katalógusban ill. árlistában találhat.

BE- ÉS KIUTAZÁSI SZABÁLYOK

Szeretnénk nyomatékosan felhívni a figyelmét arra, hogy nem vállalunk felelősséget a be- ill. kiutazáshoz szükséges érvényes okmányok (útlevél, vízum, stb.) meglétéért.
Kérjük, tartsa szem előtt az érvényes kiviteli és behozatali vámszabályokat, hogy szabadsága ne egy kellemetlen vámeljárás negatív élményével záruljon.

PARKOLÁS

Kérjük, érdeklődjön a parkoló pontos elhelyezkedéséről, mert a gépjárművek nem megfelelő helyen történt parkolásából eredő költségeket nem áll módunkban megtéríteni.
Budapesti és bécsi indulású útjainknál kedvezményes áron parkolási lehetőséget biztosítunk. Amennyiben nem áll rendelkezésre a lefoglalt parkoló, kérjük, igazoltassa ezt a körülményt, majd visszaérkezése után küldje el irodánknak a fel nem használt vouchert, az eset miatt felmerült parkolási költségeket igazoló számlát és az igazolást.

SÉRELMEK

Ha szabadsága idején kellemetlenségei adódnának, késedelem nélkül forduljon az utazásszervező helyi képviselőjéhez (részletek a katalógusokban, ill. árlistákban). A helyi képviselő sok problémát tud azonnal a helyszínen orvosolni, amennyiben tudomást szerez a hiányosságról.
Kérjük, hogy a felmerült problémáról – amennyiben az a helyszínen nem orvosolható - minden esetben kérjen a helyi képviselőtől írásbeli igazolást.
Amennyiben panaszát az utazási irodába is el szeretné juttatni, kérjük, hogy ezt hazautazásától számított 8 munkanapon belül tegye meg. Kizárólag az írásban benyújtott panaszokat tudjuk elbírálni, ill. az utazásszervező részére továbbítani.


A változtatás jogát fenntartjuk.


A katalógusban szereplő képek illusztrációk.

Köszönjük, hogy időt szakított tájékoztatónkra és reméljük, sok hasznos információval szolgáltunk. Kellemes kikapcsolódást, jó pihenést kívánunk!

 

Developed by TravelData