TUI történelem

 

 A TUI-ról mindig is a minőségi utaztatás jutott eszébe az embereknek, és már több mint 45 éve ismerik az igazi TUI mosolyt. Öt kontinensen nagyjából 3500 irodával, több mint 120 repülőgépes flottával, 12 hotel márkával és 185 szállodával vagyunk jelen. Hajóutjainkat 10 vonalon több folyami és tengerjáró hajó biztosítja, és világszerte 163 000 ágyat lehet lefoglalni a TUI utazási irodákban.

Utasaink az egyszerű egyéni utazásoktól a luxusig, a romantikus hétvégektől a családi nyaralásokon át a tematikus utazásokig mindent megtalálnak nálunk.

Történetünk 1968-ban kezdődött, amikor négy német, közepes méretű turisztikai vállalkozás - a Touropa, a Scharnow-Reisen, a Hummel Reise és a Dr. Tigges-Fahrten -  létrehozta a TUI AG nemzetközi utaztatási és turisztikai céget. Mára a TUI vált a legnagyobb utaztatással és turizmussal foglalkozó céggé, ám ennek a címnek az elnyeréséhez sok változás vezetett.

TUI hannoveri központja

 

A hetvenes években az Airtours és a Transeuropa olvadt be a társaságba, majd különböző hotelláncokkal lett gazdagabb a kínálat. A kilencvenes években sorra nyitotta irodáit Európa szerte: létrehozták az osztrák, a holland, a svájci és a belga TUI-t. A legnagyobb változást 1998 hozta, amikor az addig kohászatban és bányászatban jelentős Preussag AG eladta minden korábbi érdekeltségébe tartozó részesedését, és a turisztikai iparág területére lépett be. A TUI-t és más turisztikai cégeket felvásárló Preussag létrehozta a Hapag Touristik Union (HTU) konszernt, és megindította a világ legnagyobb flottájának kiépítését, melybe tengerjáró hajókat és repülőgépeket vásárolt. Bővítette szállodai részesedéseit, és megkezdte azok fejlesztését is.

 

1998-ra a TUI AG már nagy nevet szerzett magának az utaztatásban, ezért 2000-ben a HTU-t TUI Csoportra nevezték át, jelezvén, hogy az 1986-ben létrehozott szervezet elvei és céljai változatlanok maradtak. A TUI Csoportot 2001-re 100%-osan tulajdonolta a Preussag, egy évvel később pedig úgy döntött, hogy nevét Preussagról TUI AG-re változtatja.
A TUI kínálata a 2000-es évek eleje óta folyamatosan bővül, emellett Oroszországban, Indiában és Kínában is jelentős piaci szereplővé vált.